Kautamaning Bebrayan [ 21-25 ] :

Kautamaning Bebrayan [21]

Wong urip ing alam bebrayan iku yekti angel, kudu bisa ngereh pakone “si aku”, aja nggugu karepe dhewe lan nuruti hawa nepsu. Luwih-luwih ing dina samengko, alam bebrayan donya tansah kebak pradhondhi, silih ungkih, rebutan benere dhewe-dhewe. Mula sing baku, wong urip kudu bisa miyak aling-aling kang nutupi pikiran kang wening. Lire, senajana sajroning pasulayan, kudu bisa nyandhet kemrungsunge “si aku” istingarah sakehing bedane panemu bisa disawijekake.

Keutamaan Hidup bermasyarakat [21] :

Orang hidup di dalam masyarakat itu memang tidak mudah, harus mampu mengendalikan ego “si aku”, jangan seenaknya sendiri dan menuruti hawa nafsu. Terlebih di hari nanti, dalam hidup bermasyarakat selalu penuh dengan kecurigaan, saling tuding, berebut kebenarannya sendiri. Oleh karena itu yang paling utama, orang hidup harus menyibakkan tirai yang menutupi pikiran yang bening. Artinya, meskipun dalam perseteruan, harus mampu mengendalikan keinginan “si Aku”, istikharoh supaya semua perbedaan pendapat bisa dipersatukan. 

Kautamaning Bebrayan [22]  :

Wong kang nduweni watak tansah njaluk benere dhewe iku adate banjur kathukulan bendana seneng nenacad lan ngluputake marang panemu sarta tindak tanduke wong liya. Mendah becike yen wong sing kaya mangkono mau kala-kala gelem nggraita ing njero batine : “mbok menawa aku sing kleru, mula coba dak tlitine klawan adil sapa kang sejatine nyata-nyata bener”.

Keutamaan Hidup bermasyarakat [22] :


Orang yang memiliki watak selalu ingin benarnya sendiri, biasanya punya kebiasaan senang menjelek-jelekan dan menyalahkan pendapat serta tindakan orang lain. Alangkah indahnya jika orang yang seperti itu suatu saat mau berfikir dan berkata dalam hatinya : “Andaikata saya yang keliru, coba saya akan meneliti dengan adil siapayang sejatinya nyata-nyata benar”.

Kautamaning Bebrayan [23]  :

Reseping omah iku ora dumunung ing barang-barang moncer kang larang regane, nanging gumantung marang panataning prabot kang prasaja, sarta pemasange rerenggan kang adoh saka watak pamer. Semono uga reseping salira iku ora marga saka pacakan kang edi-peni, nanging gumantung ing sandhang penganggo kang prasaja, trapsila solah bawa, lan padhanging polatan.

Keutamaan Hidup bermasyarakat [23] :

Kenyamanan dan daya tarik rumah itu bukan terletak di barang-barang mewah yang mahal harganya, tetapi tergantung kepada tataletak barang yang rapi dan sederhana, serta terpasangnya pajangan yang jauh dari watak pamer (sombong). Demikian juga kenyamanan dan daya tarik diri itu bukan karena pakaian yang indah gemebyar, tetapi tergantung pakaian yang rapi dan sederhana, sopan santun dalam tingkah laku dan keramahan yang terpancar di wajah.

Kautamaning Bebrayan [24]  :

Yen kowe kepener lagi srengen lan nêsu, prayogane wong sing kok nesoni lan kok srengeni mau kongkonen enggal sumingkir. Utawa kowe dhewe sumingkira sauntara, aja tetemeunan karo wong liya. Sabanjure menenga lan ngetunga kanthi sareh wiwit siji tekan sepuluh. Kalawan mengkono atimu bakal bisa nimbang-nimbang apa nesu lan srengenmu marang wong mau bener, apa malah kowe dhewe sing luput.

Keutamaan Hidup bermasyarakat [24] :

Andai kebetulan kita sedang membenci dan marah, sebaiknya seseorang yang kita benci diminta untuk segera menyingkir. Atau kita sendiri yang menyingkir sementara waktu, jangan bertemu dengan orang lain dahulu. Selanjutnya kita diam dan dengan perlahan (sambil menarik nafas pelan) mulai menghitung dari satu sampai sepuluh. Dengan begitu hati kita bakal menimbang-nimbang apakah marah dan benci kepada seseorang tadi tepat dan benar, atau apakah kita sendiri justru yang sala.

Kautamaning Bebrayan [25] :

Jeneng tanpa guna uriping manungsa kang nganti ora bisa nyumurupi marang kang kedadeyan ing sakiwa tengene. Ora bisa asung lelimbangan lan pamrayoga sakedhare kanggo karahayoning bebrayan. Rupak pandelenge ora ana liya kang disumurupi kajaba uripe dhewe. Mati pangrasane, jalaran ora kulina kanggo ngrasak-ngrasakake kang katon ing saben dinane, wusana dadi cethek budine, jalaran saka kalepyan marang tepa palupi kang maedahi ing uripe.

Keutamaan Hidup bermasyarakat [25] :

Tiada arti hidup manusia jika sampai tidak memahami apa yang terjadi di kiri kanannya. Tidak bisa memberikan pertimbangan dan nasihat sekedar untuk kesejahteraan masyarakat. Sempit pandangannya tiada lain yang diketahui hanya hidupnya sendiri. Mata rasa dan perasaannya, sebab tidak terbiasa mengasah rasa dan perasaan untuk memperhatikan kejadian sehari-hari, akibatnya jadi dangkal kearifannya, disebabkan mengabaikan contoh dan kejadian yang berguna pagi hidup dan kehidupannya. 

<<< Sebelumnya           <<< Awal >>>           Selanjutnya >>>
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar